آموزش های وردپرس

آموزش غیرفعال کردن ویرایشگر وردپرس

هاست وردپرس

با آموزش غیرفعال کردن ویرایشگر وردپرس از وبلاگ پرداز آی تی و دسته آموزش های وردپرس در خدمت شما هستیم و در این مطلب قصد داریم تا نحوه غیرفعال سازی ویرایشگر افزونه و پوسته وردپرس را آموزش دهیم.

ویرایشگر وردپرس از قسمت های مورد توجه پلاگین نویس ها و افراد آشنا با کد نویسی است که از طریق آن به راحتی می توانند در کد های پلاگین ها و افزونه های وردپرسی تغییرات ایجاد کنند و همچنین می توانند از طریق ویرایشگر ، در پوسته ها و قالب های وردپرسی نیز تغییرات دلخواه و مورد نظر خود را اعمال کنند.

اما گاهی ممکن است افراد مبتدی و یا افرادی که آشنایی با کد نویسی برای پوسته ها و افزونه ها ندارند ، به طور ناخواسته در کد های پلاگین ها و پوسته سایت خود تغییراتی را ایجاد کنند که باعث اختلال در عملکرد پلاگین ها و یا اشکال در نمایش درست سایت وردپرسی شود. همچنین ویرایشگر وردپرس از بخش های حساس سایت های وردپرسی می باشد که اگر هکر ها و افراد سودجو بتوانند به آن دسترسی داشته باشند ، می توانند با ایجاد تغییرات در کد نویسی افزونه ها یا پوسته سایت باعث اختلال در عملکرد سایت باشند و از این طریق به دنبال کسب درآمد از مدیران سایت های وردپرسی باشند.

برای جلوگیری از مواردی که بالا ذکر کردیم یکی از بهترین کار های ممکن این است که شما ویرایشگر سایت وردپرس خود را غیرفعال کنید تا خود شما به صورت ناخواسته و چه هکر ها به صورت تعمدی نتوانند در کد های حساس تغییراتی ایجاد کنند.

آموزش غیرفعال کردن ویرایشگر وردپرس

همچنین هر فردی که دسترسی به پیشخوان وردپرس سایت شما داشته باشد می تواند به ویرایشگر دسترسی داشته باشد. در صورتی که قصد دارید برای وردپرس سایت خود دسترسی های مشخص برای افراد ایجاد کنید ، پیشنهاد می کنیم ویرایشگر وردپرس را غیرفعال کنید.

در ادامه با آموزش غیرفعال کردن ویرایشگر وردپرس همراه پرداز IT باشید.

آموزش غیرفعال کردن ویرایشگر وردپرس

برای غیرفعال کردن ویرایشگر افزونه و پوسته وردپرس ابتدا باید وارد سرویس میزبانی سایت وردپرس خود شوید.

در سرویس خود باید قسمت File Manager که فایل های سایت شما در این قسمت قرار دارد بروید.

در میان فایل های سایت خود باید فایل wp-config.php را پیدا کرده و گزینه Edit را با راست کلیک بر روی این فایل انتخاب کنید.

سپس شما باید کد زیر را در فایل wp-config.php وارد کنید.

// Disallow file edit

define( ‘DISALLOW_FILE_EDIT’, true);

پس از وارد کردن این کد باید تغییرات انجام شده در فایل wp-config.php را Save کنید.

پس از ذخیره سازی ، امکان ویرایش پلاگین ها و قالب سایت وردپرسی از طریق پیشخوان وردپرس غیر فعال می شود و در صورتی که نیاز داشتید ویرایشگر را دوباره فعال کنید کافی است که کد بالا را از داخل فایل wp-config.php حذف کنید.

این روش از طریق کد و فایل wp-config.php بود اما افزونه ای نیز برای غیرفعال کردن ویرایشگر وردپرس با نام Sucuri وجود دارد که شما می توانید آن را از مخزن وردپرس جست و جو و نصب کنید.

روش پیشنهادی ما در این آموزش ترجیحا روش اول که استفاده از کد می باشد ، است.

امیدواریم آموزش غیرفعال کردن ویرایشگر وردپرس مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

هاست و دامنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا