آموزش های سی پنل

آسان ترین روش اتصال هاست دانلود به هاست سی پنل

هاست وردپرس

آپلود فایل های حجیم بر روی هاست اصلی سایت عاملی برای افت سرعت سایت و افزایش زمان بارگذاری صفحات می شود (به دلیل ارسال ریکوئست های بیشتر و حجیم تر برای دانلود فایل های حجیم). اگر مدیر سایت های دانلودی هستید و یا فایل های حجیمی برای دانلود روی سایت خود دارید، استفاده از سرویس های دانلودی مثل هاست دانلود یا سرور دانلود باید جز اولویت های شما باشد. در این بین برای اتصال هاست دانلود به سرویس اصلی یکی از اولین قدم ها است که در این آموزش قصد داریم آسان ترین روش اتصال هاست دانلود به هاست سی پنل را به طور کامل برای شما توضیح دهیم.

در ادامه همراه ما باشید تا نحوه اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت را آموزش دهیم.

آسان ترین روش اتصال هاست دانلود به هاست سی پنل

به طور کلی دو روش اصلی برای اتصال هاست دانلود به هاست سی پنل وجود دارد و انتخاب هر یک از این روش ها متناسب با نیاز شما انجام می شود که در این مطلب سعی داریم آسان ترین راه را شرح دهیم. در این روش پیش از سفارش هاست دانلود مراحل زیر را انجام می دهیم و پس از انجام آنها اقدام به سفارش سرویس دانلودی می کنیم.

برای شروع وارد کنترل پنل هاست اصلی سایت خود شوید و از در پنل اصلی از بخش DOMAINS روی گزینه Zone Editor کلیک کنید.

آسان ترین روش اتصال هاست دانلود به هاست سی پنل

حال در صفحه Zone Editor از لیست دامنه های موجود روی هاست، در مقابل دامنه اصلی هاست (یا هر دامنه ای که قصد اتصال هاست دانلود به آن را دارید) روی گزینه A Record کلیک کنید.

آسان ترین روش اتصال هاست دانلود به هاست سی پنل

یک پنجره به صورت پاپ آب نمایان می شود که مربوط به ساخت رکورد نوع A برای دامنه مورد نظر است. در کادر Name آدرس دامنه ای که قصد داریم برای هاست دانلود استفاده کنیم را وارد می کنیم.

نکته 1: در صورتی که آدرس دامنه اصلی سایت ما pardazit.com باشد، برای هاست دانلود باید یک ساب دامین را به عنوان دامنه تعریف کنیم که در این حالت آدرس ساب دامین به عنوان مثال می تواند مشابه dl.pardazit.com باشد.

نکته 2: به هیچ عنوان روی هاست اصلی سایت خود اقدام به ایجاد ساب دامین برای هاست دانلود نکنید زیرا از طریق ساخت A Record اقدام به تعریف ساب دامین هاست دانلود روی هاست اصلی می کنیم.

نکته 3: در صورتی که قبلا سرویس دانلودیتون را سفارش دادین، باید به پشتیبانی هاست خودتون درخواست تغییر دامنه به آدرسی که در کادر Name وارد می کنید را ارسال کنید.

آسان ترین روش اتصال هاست دانلود به هاست سی پنل

در کادر Address نیز باید IP سرویس دانلودی خود را وارد کنید. (اگر هنوز هاست دانلودتون را سفارش ندادید یک IP دلخواه وارد کنید تا پس از سفارش هاست دانلودتون IP اون را با این IP جایگزین کنید.)

در نهایت روی گزینه Add an A Record کلیک کنید تا رکورد A روی هاست ساخته شود.

پس از انجام مراحل بالا به سراغ سفارش سرویس دانلودی میریم و هنگام سفارش دامنه هاست دانلود را همان آدرسی وارد می کنیم که در کادر Name برای ساخت رکورد A وارد کردیم. (در این آموزش ما فرض رکورد A را با آدرس dl.pardazit.com ایجاد کردیم و همین آدرس را به عنوان دامنه هاست دانلود در حین سفارش وارد می کنیم.)

آپلود اطلاعات روی هاست دانلود

متناسب با روشی که در این آموزش انجام دادیم برای آپلود فایل های دانلودیمون روی هاست یا سرور دانلود، باید اطلاعات را در مسیر public_html آپلود کنیم.

لینک مستقیم دانلود فایل ها را نیز می توانید به صورت dl.pardazit.com/filename بسازید. در این آدرس نام filename در حقیقت نام فایلی است که در مسیر دایرکتوری public_html آپلود می شود و در صورتی که شما در پوشه public_html یک پوشه دیگر با نامی مثل pardaz ایجاد کنید، لینک مستقیم دانلود به شکل dl.pardazit.com/pardaz/filename می شود.

در اینجا به پایان آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی رسیدیم و آسان ترین روش اتصال هاست دانلود به هاست سی پنل را به طور کامل برای شما توضیح دادیم و امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشه. اگر سوالی در رابطه با این آموزش دارید می تونید از بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

هاست و دامنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا