آموزش های وردپرس

تبدیل سایت به نسخه موبایلی با افزونه mobilepress

هاست وردپرس

با مطلب تبدیل سایت به نسخه موبایلی با افزونه mobilepress از وبلاگ آموزشی پرداز آی تی در خدمت شما هستیم و قصد داریم تا این مطلب که از دسته آموزش های وردپرس پرداز IT می باشد را خدمت شما ارائه کنیم.

با پیشرفت روز افزون دستگاه های هوشمند از جمله موبایل ها و تبلت ها ، دیگر وب گردی صرفا از طریق لپ تاپ ها و کامپیوتر های رومیزی انجام نمی گیرد.

به همین دلیل سایت های موجود بر روی فضای وب باید همگام با پیشرفت و فراگیر شدن این دستگاه پیش بروند.

ریسپانسیو چیست

مفهوم قالب ریسپانسیو از همین جا آغاز می شود که سایت ها باید دارای قالب هایی باشند که بتوانند علاوه بر نمایش عادی مطالب خود به کاربران سابق ، مطالب خود را بدون وجود مشکل و بهم ریختگی در اختیار کاربران موبایلی و تبلتی خود قرار دهند.

مفهوم قالب ریسپانسیو

این تفاوت از آنجا سرچشمه می گیرد که سایز و رزولوشن صفحه نمایش تبلت ها و موبایل ها با صفحه نمایش کامپیوتر ها متفاوت می باشد و قالب سایت ها باید به گونه ای باشد که سایز قالب متناسب با نوع دستگاه ورودی به سایت تنظیم شود تا کاربران به ویژه آنهایی که دستگاه مورد استفاده شان از سایز معمول کوچک تر است دچار مشکل نشوند.

در مطلب امروز پرداز IT که عنوان آن تبدیل سایت به نسخه موبایلی با افزونه mobilepress قصد داریم تا به شما آموزش دهیم که چگونه سایت وردپرسی خود را به راحتی در اختیار کاربران موبایلی خود نیز قرار دهید.

مطلب تبدیل سایت به نسخه موبایلی با افزونه mobilepress مربوط به دسته آموزش های وردپرس می باشد که شما می توانید از طریق لینک قرار گرفته به سایر آموزش های این بخش دسترسی داشته باشید.

این افزونه در اصل یک قالب و به نوعی یک پوسته خاص وردپرسی برای نسخه موبایل سایت شما در اختیارتان قرار می دهد که شما می توانید با اعمال تغییرات جدید بر روی این پوسته آن را به راحتی شخصی سازی کنید. دقیقا مانند سایر پوسته های رایگان وردپرس.

در ادامه به سراغ ارائه آموزش تبدیل سایت به نسخه موبایلی با افزونه mobilepress می رویم. با ما همراه باشید.

تبدیل سایت به نسخه موبایلی با افزونه mobilepress

تبدیل سایت به نسخه موبایلی با افزونه mobilepress

برای شروع شما باید ابتدا پلاگین mobilepress را دریافت و آن را بر روی سایت خود نصب و فعال کنید.

راهنمای نصب پلاگین ها در وردپرس

پس از فعال سازی پلاگین و افزوده شدن آن در نوار ابزار قسمت مدیریت سایت وردپرس شما باید برای اعمال تنظیمات وارد آن و قسمت MobilePress Settings شوید.

در صفحه مربوط به تنظیمات افزونه MobilePress که مانند تصویر زیر می باشد ، شما می توانید به کمک توضیحی که در زیر آمده تنظیمات جدیدی را اعمال کنید.

اولین گزینه که Front Page Display می باشد شما می توانید مشخص کنید که در قسمت بالایی یا ابتدایی سایت کدام دسته از مطالب به نمایش گذاشته شود.

گزینه دوم که Posts Per Page می باشد ، مشخص می کند که در هر صفحه چه تعداد پست به مخاطبان نمایش داده شود. تعداد پست موردنظر خود را در کادر مقابل این گزینه وارد کنید.

گزینه های موجود در بخش General Settings نیز به این صورت می باشد:

Show Categories : نمایش یا عدم نمایش دسته بندی های موجود در سایت.

Show Pages : نمایش یا عدم نمایش صفحه های موجود در سایت.

Show Post Tags : نمایش یا عدم نمایش تگ های به کار رفته در هر پست.

Show Post Thumbnails : نمایش یا عدم نمایش تصویر اصلی یا بند انگشتی هر پست.

گزینه های موجود در بخش Comments Settings نیز به صورت زیر می باشد که می توانید تنها یکی از گزینه های موجود را انتخاب کنید:

Posts and Pages : نمایش توضیحات برای صفحات و پست ها

Posts Only : نمایش توضیحات برای پست ها

Pages Only : نمایش توضیحات برای صفحات

Disable Comments : غیرفعالسازی توضیحات

گزینه مربوط به Force Mobile Site ، با انتخاب گزینه Yes کاربران موبایلی ورودی به سایت باید از نسخه موبایل سایت استفاده کنند. با انتخاب گزینه No کاربران به صورت دلخواه می توانند از نسخه موبایلی سایت استفاده کنند.

از طریق کادر مقابل Custom Mobile Themes Directory نیز آدرس تم های موجود نمایش داده می شود.

در نهایت نیز برای ذخیره سازی تغییرات موردنظر خود بر روی گزینه Save Settings کلیک کنید.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این افزونه و روش های از این دست بیشتر باید به صورت موقت و رضایت کاربران مورد استفاده قرار گیرند. زیرا داشتن یک سایت با قالب واکنش گرا علاوه بر راضی نگه داشتن کاربران مختلف سایت ، در بهبود سئو و پیشرفت سایت شما نقش بسزایی دارد.

هاست و دامنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا