سئو سایت

تاثیر هاست بر روی سئو سایت

هاست وردپرس

با مطلب تاثیر هاست بر روی سئو سایت از وبلاگ آموزشی پرداز آی تی در خدمت شما هستیم و این مطلب ( تاثیر هاست بر روی سئو سایت ) از دسته آموزش های سئو پرداز آی تی می باشد.

در زمینه سئو سایت عوامل و کار های زیادی دخیل هستند تا یک سایت برای موتور های جست و جو داری سئو مناسبی باشد و باعث صعود سایت در نتایج موتور های جست و جو شود.

یکی از مواردی که می تواند تاثیر غیر مستقیم بر سئو سایت و رتبه بندی موتور های جست و جو داشته باشد هاستینگ و هاست سایت می باشد.

شاید جالب باشد اگر بدانید که موتور های جست و جو حتی هاست سایت های مختلف را نیز زیر نظر دارند و حتی با تغییر هاست و انتقال از سرویس قدیم به یک سرویس جدید ، موتور های جست و جو از این فرایند مطلع می شوند اما تاثیر آن بر روی رتبه و سئو سایت مستقیم نیست.

تاثیر هاست بر روی سئو سایت یک تاثیر مثبت چشمگیر نیست که بتوان آن را عاملی موثر بر روی بهبود سئو سایت دانست اما نیاز است بدانید که برعکس این مورد یعنی تاثیر منفی هاست بر روی سئو سایت می تواند بسیار مخرب باشد و بر این همین اساس است انتخاب یک هاست مناسب برای سایت مهم است.

Image result for SEO HOST

 

تاثیر هاست بر روی سئو سایت

ابتدا نیاز است که بدانیم هر هاست بر روی یک سرور قرار دارد که دارای یک IP آدرس مشخص است و در یک موقعیت مکانی مشخص قرار دارد. موتور جست و جویی مثل گوگل ترجیح می دهد که محل سرور ( که هاست سایت شما بر روی آن قرار دارد ) نزدیک به موقعیت مکانی کاربران ورودی به سایت باشد.

یکی از دلایلی که پیشنهاد می شود برای سایت ها از CDN استفاده شود ( CDN چیست ) همین مورد است که باعث می شود سایت مورد نظر کاربر از طریق نزدیک ترین سرور به موقعیت کاربر بارگذاری شود تا مدت زمان لود و نمایش سایت برای کاربران کاهش یابد و همین بر روی سئو سایت تاثیر خواهد داشت اما نه صورت چشمگیر.

مورد دیگری که شامل تاثیر هاست بر روی سئو سایت است این می باشد که شما باید به Uptime یا مدت زمان در دسترس بودن سرور نیز توجه داشته باشید. ( معنی آپ تایم چیست )

مورد بعدی این است که سعی کنید کمتر از سرویس های اشتراکی استفاده کنید اما در صورت استفاده باید توجه کنید که بر روی هاست اشتراکی مورد نظر شما سایت های مشکل دار ( ویروسی ، اسپم ، هک شده و … ) بر روی هاست وجود نداشته باشد ، زیرا این موارد می تواند باعث بلاک شدن IP هاست شود و در نتیجه در کنار مشکلات امنیتی احتمالی ، سایت شما نیز از دسترس خارج می شود.

تاثیر هاست بر روی سئو سایت

همچنین پیشنهاد می شود سرعت لود شدن سایت هایی که بر روی هاست مورد نظر شما قرار دارند را بررسی کنید تا از کیفیت سرویس و سرعت تقریبی لود شدن سایت خود پس از قرار گیری بر روی هاست مطلع شوید. هر چه زمان لود شدن سایت پایین تر باشد بهتر است.

در صورتی که قصد دارید به دلیل وجود مشکل در هاست و سرویس فعلی خود اقدام به تغییر هاستینگ خود کنید حتما برای انتخاب هاستینگ جدید حساسیت به خرج داده و به موارد بالا دقت کنید تا دوباره دچار مشکل نشوید.

همانطور که بالاتر بیان کردیم تاثیر مثبت هاست بر روی سئو و رتبه بندی سایت غیر مستقیم و بسیار کم است اما اگر یک هاست از شرایط ایده آل برخوردار نباشد می تواند باعث تاثیر منفی و افول سایت شما در نتایج موتور های جست و جو شود.

علاوه بر مواردی که ذکر شد شما باید بر روی امنیت سرویس میزبانی سایت خود نیز دقت داشته باشید زیرا امنیت هاست یعنی امنیت سایت شما.

در صورتی که می خواهید هاست خود را تغییر دهید پیشنهاد می شود ابتدا سایت را به هاست و سرور جدید به طور کامل انتقال دهید و منتظر ست شدن DNS ها شوید و پس از این دسترسی به سایت از طریق هاست قبلی را قطع کنید.

 

 

هاست و دامنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا