آموزش های سرور ویندوزآموزش های عمومی

اورسل سرور مجازی چیست – Over Sell

هاست وردپرس

با مطلب اورسل سرور مجازی چیست – Over Sell از وبلاگ پرداز آی تی در خدمت شما هستیم و قصد داریم تا نحوه اورسل سرور مجازی و آموزش نحوه تشخیص Over Sell بودن یک VPS و یا اختصاصی بودن منابع سرور مجازی در مجازی ساز vmware به صورت تصویری را خدمت شما بیان کنیم.

در ادامه با آموزش اورسل سرور مجازی چیست – Over Sell همراه پرداز IT باشید.

اورسل چیست ؟

اگر بخواهیم اورسل سرور مجازی (over sell) را در یک جمله تعریف کنیم یعنی فروش بیش از ظرفیت واقعی سرور که در نتیجه بی کیفیتی در سرور نتایج و پی آمد های این گونه VPS ها می باشد.

در سرور و هاست فروش اورسل هاست می تواند مربوط به پارامترهایی همچون فضا، پهنای باند، پردازنده (cpu)، حافظه ی موقت (ram)، ظرفیت پورت و … باشد.

اورسل سرور مجازی

این روز های همه وی پی اس فروش ها برای فروش بیشتر و تبلیغات شعار اصلی آن ها  فروش وی پی اس با منابع اختصاصی  است ! حالا باید دید کدام سرور ها منابع اختصاصی هست و کدام سرور ها منابع اشتراکی و یا اورسل !

اما یکی از اساسی ترین سوالاتی که ممکن است در این بحث به وجود بیاید که آیا انجام این کار از جانب فروشنده نوعی کلاه برداری و عدم صداقت با مشتریان نیست؟ برای اینکه به این سوال پاسخ مثبت بدهیم رعایت شرایطی ضروری است که در ادامه خواهد آمد بدین معنا که تخطی از هر کدام از موارد زیر سبب خواهد شد که فروش اورسل هاست کاری غیرقانونی باشد:
۱- تضمین دسترسی مشتری به تمام امکانات خریداری شده در هر زمان
۲- عدم کاهش سرعت یا کیفیت سرویس بر اثر اورسل کردن سرویس
۳- صداقت با مشتری در اعلام ویژگی های سرویس فروخته شده
۴- تاثیر دادن این کار بر کاهش قیمت تمام شده ی سرویس برای مشتری

تمامی سرورهایی که مجازی ساز انها KVM , OpenVZ می باشد و از پنل سولوس وی ام  و ویرچوالیزور استفاده میکنند دارای منابع اختصاصی می باشند ، از آن جایی که اکثرا سرویس دهنده های ایرانی از vmware استفاده می کنند و نسبت به KVM , OpenVZ مزایای خاص خودش را داراست اما بحث ما این نیست پس میریم سراغ برسی  ماشین های مجازی روی vmware.

از کجا بدانیم یک ماشین مجازی ساخته شده توسط vmware منابع اختصاصی هست یا خیر؟

تنها یک راه برای فهمیدن این موضوع وجود دارد آن هم پنل تحت وب هست . حال چطور میشود این موضوع رو توسط پنل تحت وب فهمید؟

خب خیلی سادس وقتی شما پنل تحت وب دارید تمام منابع اختصاص داده شده به سرور رو میتوانید مشاهده کنید برخی از افراد میگوبند که “ما رم یک سفارش دادیم رم یک هم گرفتیم ، منابع سرور ما اختصاصی هست” که باید عرض کنیم خدمتتان خیر ، متاسفانه به این صورت نیست در ادامه با ما همراه باشید تا با هم برسی کنیم.

لطفا به تصاویر شماره 1 و 2 دقت فرمایید :

 

اورسل چیست - تصویر اول

تصویر شماره 1

اورسل سرور مجازی - تصویر شماره دو

تصویر شماره 2

سپس بعد از اینکه ماشین مجازی توی vmware ساخته میشود همانظور که می بینید می توانیم مموری (RAM) و سی پی یو ماشین را مدیریت کنیم که تصویر شماره یک بیانگر مدیریت سی پی یو و تصویر شماره دو بیانگر مموری می باشد. در عکس شماره 2 تا کادر قرمز رنگ مشاهده می کنید اولی منابعی که برای ماشین داده شده و باید در اون میزان محدودیت ایجاد شود را نمایش میدهد در اینجا ماشین مجازی ما RAM 4 هست و حد نرمال رو به شما نمایش میدهد و اگر ماشین شما منابع اختصاصی باشد باید در کادر دوم بعد از بر داشتن تیک آن لیمیت عدد 4096 نشون داده شود .

برسی ماشین مجازی از طریق پنل تحت وب

 

تصویر شماره 3 از بررسی اورسل از طریق پنل تحت وب

تصویر شماره 3

همانطور که مشاهده می کنید در تصویر شماره 3 سی پی یو در کادر قرمز بزرگ نمایش داده شده است و مموری در کادر آبی بزرگ همانطور که در بخش سی پیو میبنید shares normal باید عدد 4000  باشد که در اینجا 2000  هست و همچنین shares memory باید  در 4096 باشد که روی 2000 هست که نشان از آن است که این سرور اورسل شده است یعنی VPS که به شما داده شده با رم 4 و سی پیو 4 کور اما در حقیقت رم سرور شما 2 هستش و سی پیو شما 2000  که این عدد در وی ام ویر برای دو کور حساب میکند بهتر بگیم دو کور ، همانگونه که در تصویر می بینید  ما به همان وی پی اس ریموت زده ایم و تسک منیجر رو فعال کردیم و به تب پرفورمنس رفتیم و همانطور که مشاهده می کنید  مموری استفاده شده 4 گیگ هست و 44.3 مگابیت خالی وقتی شما پنل تحت وب ندارید میگید “خب بله ما رممون 4 استفادمون هم زیاده” اما وقتی پنل تحت وب داشته باشید میبنید که این طور نبوده و شما در واقع دارید از 2 گیگ رم استفاده میکنید و این دو گیگ رم تو ماشین 4 گیگ به شما نشون داده میشه ما در اینجا نصف زدیم حتی میشود کمتر از یک گیگ هم زد حتی کمترین مقداری که فکر میکنید خب در تصویر شماره 4 سی پی یو رو برسی میکنیم.

تصویر شماره چهار - over sell

تصویر شماره 4

 همانطور که در تصویر شماره 4 مشاهد میکنید در تسک منیجر شما 4 کور سی پیو مشاهده میکنید که 6 درصد سی پیو استفاده شده است  خب ما به شما ثابت میکنیم که مقدار استفاده سی پیو کمتر از این مقدار هست ، برای اینکه خدمت شما این موضوع را نمایش بدهیم با ما همراه باشید تا تصاویر از پنل تحت وب با منابع اختصاصی و حالت های مموری و سی پی یو را در تسک منیجر به شما نشان بدهیم

لطفا به تصویر شماره 5 دقت کنید:

 

 

تصویر شماره پنج - نمایش اورسل

تصویر شماره 5

ما به محض اینکه منابع سرور را به حالت عادی تغییر دادیم فورا تصویر برداری کردیم همانطور که در پنل تحت وب مشاهد میکنید منابع اختصاصی هستند و در تسک منیج میبنید که کم کم مقدار استفاده شده سی پیو پایین امده و به یک حد متوسط میرسد و در آن حد متوسط باقی میماند اینجا مصرف واقعی شما نشان داده میشود چون منابع شما اختصاصی و در حد نرمال هست  همانطور که پایین نمودار میبنید 2.1 گیگ مموری استفاده شده و 1.9 گیگ مموری خالی می باشد و همچنین با ما همراه باشید تا در تصویر شماره 6 CPU رو مجدد مورد برسی قرار دهیم .

تصویر شماره شش - اورسل کردن سرور مجازی

تصویر شماره 6

همانطور که میبنید سی پیو نیز در پنل تحت وب به صورت اختصاصی و نرمال هست و در تسک منیجر مصرف واقعی سی پی یو شما 1 درصد از سی پیو کل هست در حالتیکه روی 2000 تا محدودیت ایجاد شده بود این رقم 6 درصد بود .

حالا خودتان تفاوت های یک سرور اورسل و یک سرور با منابع اختصاصی را مشاهده کردید.

برخی از فروشنده ها میگویند که “ما رم یک بهتون میدیم” اما امکان نصب ویندوز 2008R2 , همچنین 2012 و 2012R2 وجود ندارد شما میتوانید فقط ویندوز 2003 سفارش بدید که حاکی از اورسل بودن ماشین مجازی که در اختیار شما قرار داده خواهد شد می باشد.

امیدواریم که از این مطلب استفاده کرده باشید و این مقاله توانسته باشد شما رو در انتخاب صحیح VPS  راهنمایی کرده باشد .

در پرداز IT سرور های مجازی با منابع اختصاصی ارائه می شود و کاربران محترم میتوانند از حداکثر توان و منابع سرور مجازی خریداری شده خود بهره ببرند.

در پرداز آی تی قیمت های بسیار مناسب و کیفیت بسیار بالا شما را شگفت زده خواهد کرد.

هاست و دامنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا