آموزش های میکروتیک

آموزش تست سرعت و پهنای باند سرور میکروتیک

هاست وردپرس

در نسخه های جدید سیستم عامل میکروتیک یک قابلیت بسیار کاربردی و مفید اضافه شده که کاربران با استفاده از آن می توانند وضعیت پهنای باند و سرعت سرور میکروتیک خود را بررسی کند. این ابزار که Bandwidth Test نام دارد به شما این امکان را می دهد تا اطلاعاتی مثل وضعیت سرعت و پهنای باند میکروتیک را به صورت گرافک دریافت و مشاهده کنید به همین منظور در آموزش تست سرعت و پهنای باند سرور میکروتیک از پرداز آی تی قصد داریم نحوه استفاده از این ابزار در میکروتیک را برای شما توضیح دهیم.

آموزش تست سرعت و پهنای باند سرور میکروتیک

برای شروع نیاز است با استفاده از اطلاعات میکروتیک به وسیله WebFig یا Winbox به سرور مجازی میکروتیک متصل شویم تا پنل مدیریت میکروتیک در دسترس ما قرار گیرد.

از طریق منو سمت چپ صفحه بر روی گزینه Tools رفته و سپس زیر گزینه Bandwidth Test را انتخاب کنید تا پنجره مربوط به این گزینه نمایش داده شود. می توانید اطلاعات خواسته شده را بر اساس توضیحاتی که در ادامه برای شما ارائه می کنیم، وارد کنید.

در کادر Test To باید آدرس IP سروری که قصد داریم به وسیله آن وضعیت سرعت و پهنای باند میکروتیک را بررسی کنیم، وارد کنیم. (برای به دست آورن IP سرور تست می توانید با جست و جو در گوگل به این IP سرور هایی که مخصوص این کار می باشند دسترسی پیدا کنید)

از طریق گزینه Protocol می توانیم یکی از دو پروتکل TCP یا UDP را جهت انجام تست انتخاب کنیم.

در صورت انتخاب پروتکل UDP کادر های Local TX Size و Remote TX Size را می توانید خالی گذاشته یا مقداری مثل 1500 را وارد کنیم.

از طریق گزینه Direction می توانید مشخص کنید که در کدام یک از حالت های ارسال (Send)،دریافت (Recive) یا هر دو (Both)  وضعیت سرعت بررسی شود.

در صورتی که پروتکل TCP را انتخاب کنیم در کادر TCP Connection Count می توانید تعداد اتصالات تست را مشخص کنیم. مقدار پیش فرض 20 اتصال است.

در کادر های User و Password باید اطلاعات کاربری برای استفاده از سرور تست را وارد کنیم.( در صورتی که برای سرور این اطلاعات تنظیم شده باشد)

در نهایت پس از وارد کردن اطلاعات از همین پنجره بر روی گزینه Start کلیک می کنیم تا فرآیند تست سرعت و پنهای باند میکروتیک شروع شود. در این زمان وضعیت سرعت از طریق گراف نمایش داده می شود و در مقابل گزینه Tx/Rx Current مقدار سرعت به صورت عددی نمایش داده می شود.

برای دریافت بهترین نتیجه بهتر است از چندین سرور مختلف در نقاط متفاوت برای بررسی سرعت استفاده کرد زیرا صرفا یک یا دو تست سرعت نمی تواند به درستی بیانگر وضعیت سرعت و پنهای باند آن سرور میکروتیک باشد. همچنین توجه داشته باشید فاصله لوکیشن قرار گیری سرور تست با لوکیشن سرور میکروتیک نیز در میزان سرعت تاثیرگذار است.

به پایان آموزش تست سرعت و پهنای باند سرور میکروتیک از پرداز آی تی رسیدیم و امیدواریم موفق شده باشید وضعیت سرعت و پنهای باند سرور مجازی میکروتیک خود را به کمک ابزار Bandwidth Test بررسی کنید.

هاست و دامنه

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا