آموزش های Gtmetrix

حل ارور Serve resources from a consistent URL در GTmetrix

هاست وردپرس

آموزش حل ارور Serve resources from a consistent URL در GTmetrix از وبلاگ پرداز آی تی و دسته آموزش های GTmetrix در خدمت شما هستیم. ارور Serve resources from a consistent URL در سایت GTmetrix از نوع خطا های محتوا و دارای اولویت بالایی است. میزان دشواری مشخص شده برای حل این خطا آسان است و میانگین درصد آن نیز 88% می باشد.

در آموزش قبلی از این دسته به حل ارور Avoid CSS expressions در GTmetrix پرداختیم که در صورت نیاز می توانید از این مطلب نیز استفاده کنید.

در ادامه با آموزش حل ارور Serve resources from a consistent URL در GTmetrix همراه پرداز IT باشید.

ارور Serve resources from a consistent URL چیست

یک صفحه وب از موارد مختلفی مثل عکس ، استایل ها ( CSS ) و اسکریپت ها (  JS ) تشکیل شده که تمام این موارد به نوعی ظاهر یک صفحه را می سازند.

ممکن است در یک صفحه نیاز به استفاده از یک تصویر یا استایل در چند قسمت مختلف از آن صفحه وب باشد و به نوعی آن عکس یا استایل تکرار شود.

همانطور که اطلاع دارید هر مرورگر برای نمایش یک صفحه از وب باید درخواست هایی را به سمت سرور ارسال کند تا سرور موارد مورد نیاز مرورگر برای نمایش صفحه را برای مرورگر ارسال کند.

حال اگر عکس ها و کد های CSS و JS تکراری هر کدام یک آدرس یا URL متفاوت داشته باشند باعث می شود برای موارد تکراری درخواست های بیشتری ارسال شود.

این مورد بر روی سرعت و سئو یک سایت می تواند تاثیر منفی داشته باشد.

زیرا به راحتی می توان برای موارد مثل عکس ها و کد های CSS و JS که ممکن است در صفحه وب تکرار شوند از URL های یکسان استفاده کرد.

استفاده از URL های یکسان برای موارد تکراری باعث کاهش تعداد ریکوئست های یک سایت می شود و همچنین زمان کمتری برای لود یک صفحه نیاز می شود.

پس متوجه شدیم که علت ارور Serve resources from a consistent URL در GTmetrix استفاده از تصاویر و کد های JS و CSS یکسان با URL های متفاوت است.

حل ارور Serve resources from a consistent URL در GTmetrix

حل ارور Serve resources from a consistent URL در GTmetrix

در برخی از موارد رفع این خطا می تواند بسیار ساده باشد و در زمان کوتاهی با کمی اصلاحات آن را از بین برد.

به طور مثال اگر در صفحات وب سایت خود از عکس های یکسان با URL های متفاوت استفاده کردید به راحتی می توانید URL های تمام عکس های یکسان را به یک URL واحد تغییر دهید.

اما گاهی ممکن است حل مشکل به این سادگی نباشد مخصوصا اگر این ارور برای کد ها و استایل های JS و CSS به وجود آمده باشد.

به همین دلیل در اولین گام شما باید منشار بروز این ارور را پیدا کنید و بعد از آن بررسی کنید که چگونه می توان این ارور را از بین برد.

در صورتی که موارد یکسان با URL های مختلف پیدا کردید سعی کنید URL ها را نیز یکسان کنید تا تعداد ریکوئست های HTTP را نیز کاهش دهید.

همچنین در سیستم های مدیریت محتوا ممکن است استفاده از پلاگین ها و افزونه هایی که محتوای یکسانی را ارائه می دهند این خطا ایجاد شود.

به همین دلیل اگر از سیستم هایی مثل وردپرس و جوملا استفاده می کنید سعی کنید از پلاگین هایی که کارکردی یکسان دارند همزمان استفاده نکنید.

امیدواریم آموزش حل ارور Serve resources from a consistent URL در GTmetrix مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

هاست و دامنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا