آموزش های Gtmetrix

حل ارور Specify a character set early در GTmetrix

هاست وردپرس

با آموزش حل ارور Specify a character set early در GTmetrix از وبلاگ آموزشی پرداز آی تی در خدمت شما هستیم و قصد داریم تا در ادامه آموزش های سئو سایت با GTmetrix ، به حل ارور Specify a character set early در GTmetrix بپردازیم.

در مطلب قبلی از دسته آموزش های GTmetrix پرداز آی تی به حل خطا Make AJAX cacheable در GTmetrix پرداختیم که در صورت نیاز می توانید از این آموزش نیز استفاده کنید

خطا Specify a character set early در سایت GTmetrix از دسته خطا های مربوط به محتوا می باشد و اولویت متوسطی نیز دارد و میزان دشواری مشخص شده برای حل این خطا نیز آسان است و میانگین درصد آن نیز 99% می باشد.

در ادامه با مطلب حل ارور Specify a character set early در GTmetrix همراه پرداز IT باشید.

حل ارور Specify a character set early در GTmetrix

character set چیست

یک مجموعه از کاراکتر ها می باشد که برای نمایش یک صفحه وب ، مرورگر ها از آن استفاده می کنند و هر کارکتر مربوط به یک پارامتر مشخص است که تعیین می کنند یک صفحه وب را مرورگر چگونه بخواند و به کاربر نمایش بدهد.

پرکاربرد ترین و محبوب ترین charset در حال حاضر UTF-8 می باشد که در نسخه HTML5 ، این charset به طور پیش فرض تعیین شده.

همجنین character دیگری که مورد استفاده قرار می گیرد ASCII است که در حقیقت مجموعه ای از کاراکتر های انگلیسی و یک سری کاراکتر ها و نماد های خاص است.

اهمیت character set این است که با مشخص کردن آن به مرورگر کمک می شود تا بتواند سریع تر یک سند HTML را تجزیه و تحلیل کند و نسبت به نمایش و اجرای کد های مورد استفاده در یک صفحه وب بپردازد.

همچنین به مرورگر کمک می کند تا تشخیص دهد استایل ها ، کد ها و محتویات یک صفحه وب را دقیقا به چه شکل نمایش دهد که این موارد زمان تاخیر و لود شدن سایت را کاهش می دهد.

به طور معمول character set در تگ head از یک سند HTML مشخص و استفاده می شود زیرا مرورگر ها در 1024 بیت اول از یک صفحه وب به دنبال character set هستند.

مشخص نکردن character set باعث می شود تا مرورگر ها نسبت به تشخیص اینکه یک صفحه وب را دقیقا به چه شکل باید نمایش دهند زمان بیشتری را صرف کنند و از کاراکتر های پیش فرض استفاده کند.

در صورتی که شما character set را پس از مدتی در سند HTML مشخص کنید مرورگر ها دوباره به تجزیه و تحلیل کد های آن صفحه وب می پردازند.

 حل ارور Specify a character set early در GTmetrix

استفاده از character set

به طور معمول پیشنهاد می شود که character set را در تگ meta http-equiv مشخص نکنید زیرا در مرورگر های قدیمی مثل اینترنت اکسپلوره ۸ و ورژن های قدیمی تر باعث می شود که دانلودر پیش فرض ( lookahead downloader ) غیرفعال شود و زمان لود سایت را افزایش دهد.

به همین منظور بهتر است که Character Set را از سمت سرور مشخص و تنظیم کنید و با استفاده از این روش کارآمد دیگر نیازی به تعیین و لود شدن مجموعه کاراکتری برای هر صفحه از وب سایت شما نیست.

شما می توانید متاتگ character set را به صورت درخواست HTTP تعیین کنید و می توانید از دستور زیر استفاده کنید.

Content-Type: text/html; charset=UTF-8

مشخص کردن character set در سمت سرور به کم کردن زمان لود یک صفحه کمک می کند و همانطور که توضیح دادیم دیگر نیاز به مشخص کردن آن برای هر فایل HTML نیست.

در این قسمت ما دو دستور برای تعیین character set در وب سرور های Nginx و Apache قرار می دهیم که می توانید بسته به سرور و پیکربندی های آن ، از این دستورات استفاده کنید.

در وب سرور Nginx از دستور زیر استفاده کنید.

http {
include /etc/nginx/mime.types;
charset UTF-8;
...
}

در وب سرور Apache از دستور زیر استفاده کنید.

AddType 'text/html; charset=UTF-8' html

همچنین در صورتی که به سرور برای مشخص کردن character set دسترسی ندارید می توانید از دستور زیر در تگ head از یک فایل HTML استفاده کنید.

<meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=UTF-8">

تکرار می کنیم که استفاده از این روش پیشنهاد  نمی شود اما مشخص کردن آن به این روش بهتر از مشخص نشدن کاراکتر ها می باشد.

امیدواریم آموزش حل ارور Specify a character set early در GTmetrix مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

هاست و دامنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا