آموزش های سرور ویندوز

آموزش نصب FTP Server در ویندوز سرور 2012

هاست وردپرس

با آموزش نصب FTP Server در ویندوز سرور 2012 از وبلاگ پرداز آی تی و دسته آموزش های سرور ویندوز در خدمت شما هستیم و قصد داریم تا در این مطلب نحوه راه اندازی و کانفیگ FTP در سرور ویندوز 2012 را آموزش دهیم.

File Transfer Protocol یا FTP از راه های ارتباط بین دو سیستم مختلف برای انتقال اطلاعات است و به کمک آن می توان فایل ها را از روی یک سرور دانلود و یا بر روی یک سرور آپلود کرد که در سرور های مجازی ویندوز نیز شما می توانید به راحتی با ساخت FTP Server ، به استفاده از آن بپردازید. همچنین باید این نکته را برای شما بیان کنیم که معمولا از IIS برای نصب FTP استفاده نمی شود اما در صورتی که برخی از ویژگی های خاص مدنظر شما می باشد می توانید FTP را بر روی IIS و سرور مجازی ویندوز خود نصب کنید.

شما برای نصب FTP Server ابتدا باید IIS را بر روی سرور ویندوزی خود نصب کنید و تا از طریق مدیریت IIS بتوانید FTP را تنظیم کنید و در صورت نیاز می توانید از آموزش نصب کامل IIS در ویندوز سرور ۲۰۱۲ استفاده کنید.

در ادامه با آموزش نصب FTP Server در ویندوز سرور 2012 همراه پرداز IT باشید.

آموزش نصب FTP Server در ویندوز سرور 2012

برای شروع آموزش نصب FTP Server در ویندوز سرور 2012 ، وارد محیط سرور ویندوز 2012 شوید و از طریق نوار Start بر روی آیکن Server manager کلیک کنید تا داشبورد Server manager برای شما باز شود.

در صفحه Dashboard و از طریق قسمت QUICK START گزینه Add Roles and Features را انتخاب کنید تا پنجره Add Roles and Features Wizard باز شود.

در مرحله Installation Type گزینه roles Based or features base installation را انتخاب کنید و سپس گزینه Next را بزنید و در مرحله Server Selection نیز بر روی Next کلیک کنید.

در مرحله Server Roles ، در کادر Roles چک باکس (Web Server (IIS را فعال کنید ( چک باکس FTP Server فعال باشد ) و سپس بر روی دکمه Next کلیک کنید.

در مرحله Features نیز می توانید در صورت نیاز به ویژگی ها و امکانات اضافی ، از طریق کادر Features چک باکس مربوط به آن را فعال کنید و گزینه Next را انتخاب کنید.

در مرحله Confirmation یک سری اطلاعات از Server Roles و Features انتخابی در مراحل قبل برای شما نمایش داده می شود که در صورت درست بود اطلاعات بر روی گزینه Install کلیک کنید تا فرآیند نصب FTP در سرور ویندوز آغاز شود.

پس از اتمام نصب FTP Server در ویندوز سرور 2012 بر روی گزینه Close کلیک کنید.

آموزش کانفیگ FTP Server در ویندوز سرور 2012

برای تنظیم و آموزش کانفیگ FTP Server در ویندوز سرور 2012 از طریق داشبورد Server manager و گزینه های سمت راست صفحه ، بر روی گزینه Tools رفته و سپس گزینه Internet Information Services (IIS) Manager را انتخاب کنید.

در پنجره Internet Information Services (IIS) Manager از طریق گزینه های ستون سمت چپ بر روی Sites کلیک راست کرده و بر روی گزینه Add FTP Site کلیک کنید.

در پنجره Add FTP Site و قسمت Site Information در کادر FTP Site Name یک نام برای FTP وارد کنید و از قسمت Content Directory یک مسیر برای FTP مشخص کرده و بر روی Next کلیک کنید.

در مرحله بعد که Binding and SSL Settings می باشد ، از قسمت Binding در کادر IP Address باید IP سرور را انتخاب کرده و در کادر Port نیز می توانید پورت مورد نظر خود برای ارتباط با FTP را وارد کنید.

چک باکس گزینه Start FTP site automatically را فعال کنید و از قسمت SSL باید مشخص کنید که ارتباط با FTP تحت پروتکل امن SSL است یا خیر؟ در صورتی که SSL ندارید گزینه No SSL را انتخاب کنید و بر روی گزینه Next کلیک کنید.

در مرحله Authentication and Authorization Information ، از قسمت Authentication گزینه Basic ( به معنای وارد کردن یوزر و پسورد توسط هر کاربر جهت استفاده از FTP ) را انتخاب کنید و از قسمت Authorization گزینه Allow access to را بر روی All Users ( اجازه دسترسی به تمام یوزر های سرور ویندوز برای دسترسی به FTP ) قرار دهید و برای Permissions یا سطح دسترسی ها چک باکس گزینه های Read و Write را فعال کنید و بر روی Finish کلیک کنید.

مراحل تنظیم و کانفیگ FTP در سرور ویندوز 2012 به پایان رسید و می توانید به وسیله آدرس ftp://IP Address به FTP دسترسی داشته باشید و با User name و Password خود وارد شوید.

در اینجا به پایان آموزش نصب FTP Server در ویندوز سرور 2012 از پرداز آی تی رسیدیم و امیدواریم با استفاده از این آموزش توانسته باشید FTP Server را بر روی سرور مجازی یا اختصاصی ویندوزی خود نصب کنید.

هاست و دامنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا