آموزش های وردپرس

آموزش غیرفعال سازی آپدیت و نصب افزونه وردپرس

هاست وردپرس

با آموزش غیرفعال سازی آپدیت و نصب افزونه وردپرس از وبلاگ آموزشی پرداز آی تی و دسته آموزش های وردپرس در خدمت شما هستیم و قصد داریم تا در این مطلب نحوه غیرفعال کردن نصب و به روز رسانی افزونه ها و قالب وردپرسی را آموزش دهیم.

شاید دلیل اینکه چرا باید آپدیت افزونه های وردپرسی را غیرفعال کنیم سوال برانگیز نباشد! اما احتمالا جویای دانستن دلیل این موضوع هستید که چرا باید نصب افزونه ها و پلاگین های وردپرسی را غیرفعال کنیم؟ جواب این سوال می تواند پاسخی به هر سوال برای آپدیت و نصب افزونه ها باشد و مهم ترین دلیل آن نیز این است که اگر فردی به پیشخوان سایت وردپرس شما دسترسی پیدا کند ، می تواند به راحتی با آپلود کردن بدافزار هایی در قالب افزونه ، تمام عملکرد سایت شما را دچار مشکل کند بدون اینکه شما به راحتی متوجه این موضوع شوید.

مواردی مثل عدم نمایش سایت ، در دسترس نبودن سایت ، عدم دسترسی به پیشخوان وردپرس برای مدیریت و …. از مواردی است که می تواند با نصب یک افزونه بدافزار برای سایت شما اتفاق بیوفتد و یا حتی از این طریق به دنبال باج خواهی از شما باشند. پس در صورتی که به دنبال افزایش امنیت وردپرس خود هستید یکی از مواردی که می تواند به شما در این زمینه کمک کند عیرفعال سازی آپدیت و نصب افزونه های وردپرسی است.

همچنین شما به می توانید از این طریق امکان آپدیت قالب و افزونه ها را نیز غیرفعال کنید.

در مطلب قبلی ما آموزش غیرفعال کردن ویرایشگر وردپرس را ارائه کردیم که در صورت نیاز می توانید از این آموزش نیز استفاده کنید.

آموزش غیرفعال سازی آپدیت و نصب افزونه وردپرس

در ادامه با آموزش غیرفعال سازی آپدیت و نصب افزونه وردپرس همراه پرداز IT باشید.

آموزش غیرفعال سازی آپدیت و نصب افزونه وردپرس

برای شروع ابتدا وارد کنترل پنل سرویس میزبانی سایت خود شوید.

به قسمت File Manager کنترل پنل هاست و فایل های سایت خود بروید و از میان فایل های سایت ، فایل wp-config.php را پیدا کرده و با کلیک راست بر روی آن گزینه Edit را انتخاب کنید.

سپس کد زیر را در فایل wp-config.php وارد کنید.

define(‘DISALLOW_FILE_MODS’,true);

با وارد کردن کد ، برای ذخیره شدن تغییرات و غیرفعال شدن نصب و آپدیت پوسته و پلاگین های سایت گزینه Save را انتخاب کنید.

در صورتی که خواهان بازگشت به حالت قبل هستید و می خواهید امکان آپدیت و نصب افزونه ها و پوسته فراهم باشد می توانید کد بالا را از فایل wp-config.php حذف کنید و دوباره آن را Save کنید.

امیدواریم آموزش غیرفعال سازی آپدیت و نصب افزونه وردپرس مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

هاست و دامنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا