آموزش های وردپرس

آموزش بلاک کردن IP در وردپرس

هاست وردپرس

با آموزش بلاک کردن IP در وردپرس از وبلاگ پرداز آی تی و دسته آموزش های وردپرس در خدمت شما هستیم و در این مطلب قصد داریم تا نحوه مسدود سازی یک یا چند آی پی را در سیستم مدیریت محتوا وردپرس آموزش دهیم.

در مطالب قبلی نحوه مسدود سازی IP در کنترل پنل سی پنل را آموزش دادیم که می توانید در صورت نیاز از طریق لینک قرار گرفته از این آموزش نیز استفاده کنید.

مسدود کردن یک IP می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که به موجب آن شما می توانید با بلاک کردن یک آی پی یا مشخص کردن یک رنج آی پی ، دسترسی IP های مشخص شده را به سایت خود قطع و محدود کنید.

ممکن است شما کاربرانی داشته باشید که در زیر پست های شما کامنت های تبلیغاتی ارسال می کنند و یا به طور مثال می خواهید یک سری IP مشخص که مربوط به کشوری خاص هستند را بلاک کنید تا امکان دسترسی و ورود آنها به سایت را قطع کنید که در این صورت این آموزش می تواند برای شما کارامد باشد.

در ادامه با آموزش بلاک کردن IP در وردپرس همراه پرداز IT باشید.

آموزش بلاک کردن IP در وردپرس

در این مطلب ما قصد داریم تا به دو روش مختلف که یکی به وسیله افزونه و دیگری به وسیله فایل htaccess است شما را برای مسدود سازی IP مورد نظر خود راهنمایی کنیم.

مسدود سازی IP با LionScripts: IP Blocker Lite

برای مسدود سازی آی پی در وردپرس یکی از افزونه هایی که می تواند به شما کمک کند افزونه LionScripts: IP Blocker Lite است که می توانید آن را در قسمت مخزن وردپرس جست و جو و به شکل رایگان نصب کنید. البته نسخه پیشرفته تر آن به صورت پولی قابل خریداری می باشد که امکانات بیشتری دارد.

آموزش بلاک کردن IP در وردپرس

شما به راحتی می توانید IP های مورد نظر خود را در این پلاگین به صورت دستی اضافه کنید تا این پلاگین دسترسی IP های وارد شده به سایت را قطع کند و در صورت نیاز یک متن پیش فرض یا مشخص شده که بیانگر این موضوع است را برای آنها نمایش داده شود. این افزونه می تواند در مواقعی که سایت شما هدف حمله های DDOS است تا حدودی کارآمد باشد.

همچنین شما می توانید یک سری IP گروهی را با فرمت CSV در این افزونه آپلود کنید تا به طور خودکار مسدود شوند و دیگر نیازی به وارد کردن دستی IP ها نباشد. همچنین لیست IP های مسدود شده در این پلاگین نمایش داده می شود و می توانید این لیست را با فرمت CSV دانلود کنید.

مسدود سازی IP با htaccess

شما می توانید با دسترسی به فایل htaccess که در قسمت File Manager هاست قرار دارد ، اقدام به Edit این فایل کنید و از دستورات زیر برای مسدود کردن IP های مورد نظر خود استفاده کنید.

مسدود سازی IP با htaccess

در صورتی که شما می خواهید یک IP مشخص را بلاک کنید از دستور زیر استفاده کنید.

Order Deny,Allow

Deny from 192.192.192.192

جای اعداد 192 شما باید IP مورد نظر خود را وارد کنید.

برای اینکه چند IP مختلف را به صورت یک چا مسدود کنید از دستور زیر استفاده کنید.

order allow,deny

Deny from 192.192.192.192

Deny from 193.193.193.193

Deny from 194.194.194.194

allow from all

در صورتی که می خواهید یک یا دو رنج آخر IP را مسدود کنید می توانید از دستورات زیر به ترتیب استفاده کنید.

یک رنج IP

order allow,deny

Deny from 192.192.192.0/24

allow from all

دو رنج IP

order allow,deny

Deny from 192.192.0.0/16

allow from all

امیدواریم آموزش بلاک کردن IP در وردپرس مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

هاست و دامنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا