آموزش های عمومی

حل مشکل صفحه سفید در phpmyadmin

هاست وردپرس

با آموزش حل مشکل صفحه سفید در phpmyadmin از وبلاگ آموزشی پرداز آی تی در خدمت شما هستیم و قصد داریم تا در ادامه آموزش های عمومی وبلاگ پرداز آی تی به حل مشکل صفحه سفید در phpmyadmin بپردازیم.

ممکن است پس از کانفیگ کردن یک سرور لینوکسی شما پس از مراجعه به phpmyadmin برای ورود ، با صفحه ای سفید مواجه شوید و توانایی وارد کردن یوزر و پسورد خود برای ورود به phpmyadmin را نداشته باشید.

مشکل صفحه سفید در phpmyadmin به طور معمول هیچ خطا و پیامی را در صفحه نمایش داده شده به کاربر نشان نمی دهد و برای همین ممکن است شما متوجه نشوید که مشکل از کجا می باشد.

در آموزش حل مشکل صفحه سفید در phpmyadmin همراه پرداز IT باشید تا به شما کمک کنیم به سادگی به حل مشکل صفحه سفید در phpmyadmin بپردازید.

حل مشکل صفحه سفید در phpmyadmin

ابتدا یک توضیح مختصر درباره phpmyadmin به شما می دهیم و پس از آن به شما در حل مشکل صفحه سفید در phpmyadmin کمک می کنیم.

phpmyadmin چیست

phpmyadmin یک برنامه بسیار کاربردی و پر طرفدار می باشد که در کنترل و مدیریت MY SQL و مدیریت پایگاه داده ، جدوال ، ستون ها و … کاربرد بسیاری دارد.

نرم افزار phpmyadmin در PHP نوشته شده است و به طور رایگان در اختیار کاربران است و به عنوان یک رابط کاربری تحت وب نیز شناخته می شود.

مشکل صفحه سفید در phpmyadmin

در یک سرور اکثر اسکریپت ها ، نرم افزار های تحت وب مثل phpmyadmin و … برای اینکه عملکرد مناسب و درست خود را داشته باشند وابسته به یک فانکشن معروف در PHP هستند که این تابع یا فانکشن ini_set نام دارد.

ممکن است پس از نصب یک فایروال مثل نصب CFS به دلیل موارد امنیتی تابع ini_set غیر فعال شود.

همانطور که توضیح دادیم تابع ini_set بسیار پرکاربرد است و ممکن است حتی برخی از شل های مخرب نیز وابسته به این فانکشن باشند و به همین دلیل ممکن است فایروال یا Check Server Security به این تابع حساس باشند.

اما نباید فراموش کنید که عملکرد بسیاری از اسکریپت ها و نرم افزار های تحت وب که بر روی یک سرور فعال هستند وابسته به ini_set هستند و غیرفعال شدن این تابع می تواند باعث از کار افتادن این اسکریپت ها و برنامه ها شود.

مشکل صفحه سفید در phpmyadmin نیز می تواند به این دلیل باشد که شما پس از کانفیگ امنیتی سرور دسترسی و فعال بودن تابع ini_set را مسدود کنید و پس از این با صفحه سفید در phpmyadmin مواجه شوید.

در اکثر مواقع برای حل مشکل صفحه سفید در phpmyadmin فقط کافی است که تابع ini_set را فعال کنید.

با رفتن به بخش مربوط به disable_functions ، این تابع را از این قسمت مربوط به توابع غیر فعال حذف کنید.

خطا Fatal Error: session_start() در phpmyadmin

در بعضی از مواقع نیز ممکن است برای ورود به phpmyadmin شما با ارور Fatal Error: session_start یا Fatal error: session_start() [function.session-start]: Failed to initialize storage روبرو شوید.

برای حل خطا Fatal Error: session_start()در phpmyadmin شما می توانید از طریق php.ini اقدام کنید.

به این منظور به قسمت php.ini بروید و اقدام به Edit این فایل کنید و session.save_path را مساوی با tmp بگذارید. به این شکل :

session.save_path = “/tmp”

پس از قرار دادن این خط در php.ini شما باید اقدام به ریست کردن httpd کنید.

امیدواریم آموزش حل مشکل صفحه سفید در phpmyadmin مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

هاست و دامنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا