آموزش های سی پنل

آموزش حذف ایمیل های هاست سی پنل

هاست وردپرس

با آموزش حذف ایمیل های هاست سی پنل از وبلاگ پرداز آی تی و دسته آموزش های سی پنل در خدمت شما هستیم و قصد داریم تا در این مطلب نحوه حذف کردن ایمیل ها از طریق File Manager کنترل پنل سی پنل ار آموزش دهیم.

یکی از مواردی که می تواند دلیلی برای حذف ایمیل های موجود در سی پنل شود ، فضایی اشغالی توسط ایمیل ها می باشد که در مواردی نیز حتی عاملی برای پر شدن فضای هاست ما می شوند.

ایمیل های اسپم ، تبلیغاتی و سایر ایمیل هایی که به طور ناخواسته به صورت روزانه دریافت می کنیم که تمام این موارد می توانند متناسب به محتوایی که هر ایمیل دارد ، فضایی زیادی از هاست را اشغال کنند.

در صورتی که شما اطلاعاتی از میزان فضایی که ایمیل ها و یا حتی سایر فایل ها و اطلاعات از هاست اشغال کرده اند ندارید ، می توانید از طریق آموزش بررسی فضای اشغال شده در سی پنل ، میزان فضایی که از هاست اشغال شده است را به  راحتی مشاهده کنید.

در صورتی که در هاست سی پنل شما نیز ایمیل ها فضای زیادی را گرفته اند می توانید با استفاده از این آموزش ، از طریق File Manager سی پنل ایمیل هایی که اهمیتی ندارند را انتخاب و حذف کنید.

پس در ادامه با آموزش حذف ایمیل های هاست سی پنل همراه پرداز IT باشید.

آموزش حذف ایمیل های هاست سی پنل

برای شروع ابتدا وارد کنترل پنل سرویس میزبانی خود شوید.

در صفحه اصلی ، گزینه File Manager که در قسمت Files قرار دارد را انتخاب کنید.

در File Manager ابتدا از طریق Settings که در بالای صفحه قرار دارد ، چک باکس گزینه Show Hidden Files را فعال کنید و سپس بر روی گزینه Save کلیک کنید.

سپس به آدرس دایرکتوری اصلی هاست خود که معمولا آدرس home است و اطلاعات مهی در این قسمت ذخیره می شوند مراجعه کنید و سپس از میان پوشه ها و فایل های موجود ، پوشه Mail را پیدا و باز کنید.

با ورود به قسمت Mail شما تعدادی فایل و پوشه مشاهده می کنید که فایل هایی که با نام آدرس ایمیل وجود دارند مربوط به ایمیل های اکانت ها می باشد.

اسم فایل های ایمیل ها معمولا به صورت info@pardazit.com می باشد که شما می توانید فایل اکانت ایمیل مورد نظر خود  را باز کنید.

با ورود به فایل اکانت مورد نظر خود ، شما یک سری پوشه مشاهده می کنید که مربوط به دسته بندی ایمیل ها با نام های زیر است.

پوشه Drafts مربوط به ایمیل های ارسال نشده توسط شما است.

پوشه Trash مربوط به ایمیل های حذف شده می باشد.

پوشه Sent مربوط به ایمیل های ارسالی توسط شما است.

پوشه Junk مربوط به ایمیل های تبلغاتی و اسپم دریافتی است.

پوشه Cur مربوط به ایمیل های دریافتی خوانده شده است.

پوشه New مربوط به ایمیل های دریافتی نخوانده شده است.

برای حذف ایمیل های هر کدام از پوشه ها و قسمت های نام برده شده باید وارد پوشه مورد نظر خود شوید.

توجه کنید که به هیچ عنوان پوشه هایی که بالا نام بردیم را به صورت مستقیم و پوشه ای حذف نکنید.

با ورود به هر پوشه شما می توانید پیام ها را به صورت تک تک یا به صورت کلی ( گزینه Select All در بالا صفحه ) انتخاب کنید و سپس با کلیک راست بر روی ایمیل های انتخابی ، گزینه Delete را زده تا ایمیل های مورد نظر از روی هاست و وب میل حذف شوند.

توجه کنید که اگر به ایمیل های حذف شده شک دارید و تصور می کنید ایمیلی را اشتباها انتخاب کرده اید ، در موقع حذف چک باکس مربوط به گزینه Skip the trash and permanently delete the files را بر روی حالت غیرفعال قرار دهید تا در صورت نیاز امکان بازگردانی ایمیل های حذف شده از طریق Trash سی پنل وجود داشته باشد.

در نهایت بر روی گزینه Confirm کلیک کرده تا ایمیل های انتخابی حذف شوند.

امیدواریم آموزش حذف ایمیل های هاست سی پنل مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

هاست و دامنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا