آموزش های فایروالامنیتسئو سایت

راهنمای رفع بلاک وب سایت توسط گوگل

هاست وردپرس

سلام و عرض وقت بخیر خدمت تمام کاربران و همراهان عزیز پرداز IT در خدمت شما هستیم با آموزشی جدید از وبلاگ آموزشی پرداز آی تی تحت عنوان راهنمای رفع بلاک وب سایت توسط گوگل.

مطلب راهنمای رفع بلاک وب سایت توسط گوگل که قصد داریم خدمت شما ارائه کنیم از دسته آموزش های فایروال می باشد که شما برای مشاهده سایر آموزش های این قسمت می توانید از طریق لینک قرار گرفته اقدام کنید.

دلایل زیادی برای بلاک شدن سایت شما توسط گوگل وجود دارد که این بلاک شدن در صورتی که رفع نشود می تواند سایت شما را رو به نابودی ببرد و تمام تلاش های شما را از بین ببرد.

گوگل اگر ویروس یا کد های مخرب و یا هر مورد مشکوک دیگر را در سایت ها شناسایی کند اقدام به بلاک کردن آن آدرس و سایت می کند تا کاربران برای حفظ امنیت به این سایت ها دسترسی نداشته باشند.

همچنین گاهی این بلاک کردن ها توسط گوگل می تواند جنبه تنبیه داشته باشد. به طور مثال سایت هایی که قانون کپی رایت را رعایت نمی کند و به طور مداوم اقدام به کپی کردن مطالب می کنند توسط گوگل تنبیه می شوند.

این موارد گاهی موقت و گاهی دائم می باشد. حال ما قصد داریم در این آموزش به شما کمک کنیم تا بتوانید سایت بلاک شده خود را دوباره در دسترس مخاطبان خود قرار دهید و مانع از افت بیش از پیش رتبه سایت خود شوید.

راهنمای رفع بلاک وب سایت توسط گوگل

راهنمای رفع بلاک وب سایت توسط گوگل

گاهی شما نیاز به کار چندان زیادی ندارید و فقط به اعمال یک سری تغییرات اساسی در سایت خود می توانید سایت خود را از بلاک خارج کنید.

برای شروع ابتدا شما می بایست اقدام به تغییر قالب فعلی سایت خود کنید و قابل جدیدی برای سایت خود نصب کنید و پس از این اقدام به حذف حافظه کش مرورگر و کوکی آن بکنید. پس از انجام این مراحل شما دوباره سایت خود را باز کنید و اقدام به بررسی بلاک بودن یا آنبلاک شدن سایت خود کنید.

اگر همچنان سایت بلاک بود باید یک قدم پیشرفته تر بردارید و تمام افزونه هایی که بر روی سایت شما فعال است را غیر فعال کنید و دوباره اقدام به بررسی بکنید.

در صورتی که با این اقدامات داخلی درون سایت به نتیجه ای نرسیدید نیاز است که وارد فاز جدیدی برای رفع بلاک سایت خود شوید.

برای ادامه نیاز است که سایت شما در سرویس گوگل وبمستر ثبت شده باشد و در صورتی که این کار را انجام نداده اید از طریق لینک روربرو می توانید این اقدام را پیگیری کنید. آموزش ثبت سایت در وبمستر گوگل

پس از ثبت سایت خود در گوگل وبمستر شما در صفحه مربوط به سایت خود از طریق منوی موجود در سمت چپ تصویر بر روی گزینه Malware کلیک تا صفحه جدیدی باز شود.

پس از ورود به صفحه Malware اگر در سایت موردنظر شما ویروس ها و کد های مخرب وجود داشته باشد با یک ارور با عنوان warning روبرو خواهید شد.

در پایین این قسمت ، یعنی بخش Sample Of URLs with Malware شما کادر دیگری مشاهده خواهید که آدرس صفحاتی که دارای مشکل هستند را نمایش می دهد که شما باید اقدام به رفع مشکل با استفاده از این آدرس های نمایش نمایش داده شده بکنید.

پس از اینکه اقدام به از بین بردن این خطاها و ویروس ها کردید باید از طریق گزینه Review A Request به گوگل یک درخواست بازنگری ارسال کنید تا سایت شما را دوباره بررسی کند.

 

راهنمای رفع بلاک وب سایت توسط گوگل

با کلیک بر روی گزینه Review A Request شما به صفحه مربوط به این بخش منتقل خواهید شد که در این صفحه اتبدا باید گزینه مربوط به I Certify that I have removed badware or badware links from my site according to را فعال کنید. ( به معنای این که شما گواهی می دهید که لینک های مخرب را از روی سایت خود پاک کرده اید. )

در کادر مربوط به Comment about the review request شما می توانید در صورت نیاز که اختیاری می باشد یک متن نوشته و بر روی گزینه OK کلیک کنید.

شما می توانید از این متن در جهت ارائه درخواست خود به گوگل استفاده کنید.

hello dear
i scanned this website and removed suspect files.
please recheck it.
best regards

پس از کلیک بر روی گزینه OK یک پیام با مضمون Your request for review was accepted. Please check back later to view the result of your request به شما نمایش داده می شود که به معنای قبول درخواست بازنگری شما می باشد و اگر شما درست عمل کرده باشید باید پس از دو روز سایت شما به روال سابق خود بازگردد و آنبلاک شود.

به پایان آموزش راهنمای رفع بلاک وب سایت توسط گوگل از وبلاگ پرداز آی تی رسیدیم و امیدوار هستیم که از مطالب ما سود برده باشید.

تا درودی دیگر بدرود.

هاست و دامنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا