آموزش های عمومی

آموزش بهینه سازی دیتابیس

هاست وردپرس

با آموزش بهینه سازی دیتابیس از وبلاگ آموزشی پرداز IT در خدمت شما هستیم و قصد داریم این مطلب که از دسته آموزش های عمومی پرداز IT می باشد را ارائه کنیم.

در ابتدا نیاز است که توضیح دهیم دیتابیس به عنوان هسته مرکزی و از قسمت های مهم یک سایت می باشد که تمام اطلاعات و داده هایی که مربوط به آن سایت می شود در دیتابیس ذخیره سازی می شود.

حال اگر ما یک سایت با به روز رسانی های مداوم داشته باشیم ، حجم داده های این سایت با گذشت زمان که در قسمت دیتابیس ذخیره سازی می شود همینطور بیشتر و بیشتر می شود.

این افزایش حجم علاوه بر اینکه شما را به یک فضای بیشتر نیازمند می کند ، باعث می شود تا سرعت سایت و لود شدن آن برای کاربران ورودی به سایت شما نیز افزایش پیدا کند.

آموزش بهینه سازی دیتابیس

اگر با مباحث سئو و الگوریتم های گوگل آشنا باشید حتما اطلاع دارید که سرعت یک سایت نه تنها برای مخاطبین سایت شما ، بلکه برای موتور های جست و جو نیز مهم است و این کاهش سرعت سایت خوب نیست.

علاوه بر این موارد که بیان شد ، زیاد بودن حجم دیتابیس در هنگام بک آپ گیری از اطلاعات نیز می تواند مشکل ساز شود.

حال با این مشکلات که گاها نیز می توانند اساسی و دردسر ساز باشند باید چه کار کرد؟

در آموزش بهینه سازی دیتابیس ما قصد داریم تا به شما بگوییم چطور می توانید اطلاعات و داده های اضافی موجود بر روی دیتابیس حذف کنید.

این اطلاعات عموما هیچ کاربردی ندارند و در حقیقت وجود یا عدم وجود آنها هیچ سود یا ضرری برای شما نخواهد داشت. ( چیزی شبیه کش یا همان حافظه پنهان در گوشی های موبایل )

در ادامه با پرداز IT همراه باشید.

آموزش بهینه سازی دیتابیس

آموزش بهینه سازی دیتابیس

پیش از شروع کار برای بهینه سازی و سبک کردن دیتابیس ، به دلیل اهمیت این بخش به شما پیشنهاد می کنیم از دیتابیس خود بک آپ گیری کنید.

حذف داده های اضافی

اولین قدم برای سبک کردن دیتابیس پاک کردن و حذف اطلاعات و داده هایی است که کاربرد و فایده ای ندارند و فقط حجم دیتابیس را اشغال کرده اند.

این دست از اطلاعات موارد مختلفی را شامل می شود مثل رونوشت هایی که از مطالب شما به عنوان پشتیبان ذخیره می شود ، نظراتی که به صورت اسپم ارسال می شود و …

حذف موارد بیان شده که تعدادشان می تواند بسیار زیاد هم باشد ، تاثیر زیادی در کاهش حجم دیتابیس خواهد داشت.

حذف پلاگین ها ، افزونه ها و پوسته های بلااستفاده

آموزش بهینه سازی دیتابیس

برخی از افزون ها هستند که توسط ما یا به طور پیش فرض و از قبل بر روی سایت ما فعال و نصب باشند که هیچ کاربرد و استفاده ای نیز نداشته باشند.

یا ممکن است برای سایت خود چند پوسته نصب کرده باشند و فقط یکی از این پوسته ها فعال باشد ، پس وجود چند پوسته منطقی نیست.

حذف افزونه ها و پوسته هایی از این دست می تواند در کاهش حجم دیتابیس موثر باشد.

استفاده از افزونه ها و کد های دستوری بهینه سازی دیتابیس

آموزش بهینه سازی دیتابیس

مورد دیگری که می تواند برای کاهش حجم دیتابیس موثر باشد استفاده از پلاگین ها و افزونه های مخصوص است که برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس ، بهترین و شناخته شده ترین آنها WP Optimize می باشد.

این افزونه های می تواند در دوره های مشخص دیتابیس یا پایگاه داده را بهینه سازی کند.

هاست و دامنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا